Kim Elo
Julkaistu: 2021-11-10

Kim Elo: 32 vuotta OEM:lla

"OEM pitää huolta omistaan monella eri osa-alueella ja myös pitää sen mitä lupaa."

  1. Kuka olet, mitä teet ja kuinka kauan olet ollut OEM:llä? 
    Olen Kim Elo ja olen aloittanut OEM:llä toukokuussa -89 eli yli 30 vuotta on jo tullut mittariin. Olen vastuussa Akku-tuotealueen tuotevalikoiman kehittämisestä. 

  2. Millaisten vaiheiden kautta olet päätynyt nykyiseen toimenkuvaasi? 
    Olin koulussa opiskelemassa vuoden kestävää insinööreille ja teknikoille suunnattua markkinointitutkintoa. OEM otti yhteyttä kouluun ja ilmoittivat, että teknisen myyjän paikkaan haetaan työtekijää. Hain kyseistä paikkaa ja sain sen. Vuosien varrella on kyllä monen näköistä tullut tehtyä. Olen siirtynyt teknisestä myyjästä, tuotepäälliköksi ja osastopäälliköksi sekä toiminut useilla eri osastoilla. Tällä hetkellä vastaan Akkujen tuotevalikoiman kehittämisestä. 

  3. Mikä muisto, tapahtuma tai asia on jäänyt erityisesti mieleen? 
    Erityisesti on jäänyt mieleen hyvät kollegat, joista kaksi valitettavasti on jo nukkunut pois. Heitä molempia jäi kaipaamaan töissä. Se on tosin elämää. Positiivisia muistojakin on paljon ja yksi iso juttu oli, kun saatiin ensimmäinen kaksikerroksinen messuosasto! Alakerrassa esiteltiin tuotteita ja toisessa kerroksessa oli ”baari”.

  4. Mikä on saanut sinut viihtymään talossa näin pitkään? 
    Kyllä se on se hyvä henki ja porukka. Lisäksi matkan varrella vaihtuvat työtehtävät ovat pitäneet työn mielenkiintoisena. On kuin olisi vaihtanut työpaikkaa, mutta ei ole tarvinnut OEM:ltä lähteä. Täällä pystyy siirtymään monenlaisiin tehtäviin niin ylöspäin kuin sivusuunnassakin.

  5. Meillä puhutaan paljon OEM-hengestä. Mistä se on muodostunut kaikkien vuosien aikana? 
    Se on sitä yhdessä tekemistä niin työssä kuin juhlissakin. Kun tehdään töitä, tehdään niitä kunnolla mukavassa porukassa. Lisäksi yrityshierarkia on ollut matala, mikä mielestäni parantaa yhteishenkeä.

  6. Paljon on muuttunut, mutta mikä on edelleen samalla tavalla? 
    Eniten on muuttunut tietotekniikka sekä tiedonkulku. Aloittaessani ei ollut tietokoneita ja kopiokone oli uusinta uutta. Nyt myös tiedonkulku on paljon nopeampaa. Vastauksia ja tarjouksia annetaan sekä odotetaan paljon nopeammin kuin ennen. Se mikä on taas säilynyt samana, on myyntityö. Asiakaskäynnit kasvokkain ja henkilökohtainen asiakkuuksien hoito. Se on kahden ihmisen välistä kommunikaatiota ja toimeen tulemista. Jos se ei mätsää, ei kauppaakaan synny.

  7. Tiivistä OEM yhteen sanaan/lauseeseen. 
    OEM on luotettava työnantaja. Haluan avata tätä hieman enemmän; OEM pitää huolta omistaan monella eri osa-alueella ja myös pitää sen mitä lupaa. Esimerkkinä ajaltani OEM:llä voin sanoa, että vaikka ollaan mm. lama-aikoja kestetty, palkat ovat aina tulleet ajallaan. Se on hienoa.

Yleistä
Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiin ja etsii ratkaisut ongelmiin. Heille voit jättää myös tilauksesi.

phone 0207 499 499

Sähköposti Sähköposti

comments Chatti