"Tehdään asiakaskäyntejä ja tavataan ihmiset kasvokkain. Se on ollut meillä punainen lanka."
Kerrotko kuka olet, mitä teet ja kuinka kauan olet ollut OEM:llä?
Marko Varjokivi, olen ollut OEM:llä kohta 31 vuotta ja olen nyt Kaapeli-, Liitäntätekniikka- ja Virransyöttöosaston osastopäällikkö.
Millaisten vaiheiden kautta olet päätynyt nykyiseen toimenkuvaasi?
Ollessani koulussa Tekulla OEM:ltä kävi joku kertomassa heidän toiminnastaan. Paikka vaikutti mukavalta ja sellaiselta johon sopisin. Lähetin sitten hakemuksen ja heti valmistujaisjuhlien jälkeen seuraavana päivänä oli haastattelu. Juhlinnan täytteisen yön jälkeen kävin pikaisesti suihkussa ja tulin taksilla pihaan, jotta ehdin ajoissa haastatteluun. Minulla oli selkeästi myyntimiehen elkeet, kun sain paikan!
Olin alussa 13. työntekijä ja aloitin automaatiopuolelta myyjänä ja myöhemmin tuotepäällikkönä. Viihdyin siinä postissa 10 vuotta, minkä jälkeen olin toiset 10 vuotta Moottori- ja Laakeriosaston osastopäällikkönä. Seuraavaksi tein kuuden vuoden harharetken markkinointipäällikkönä, mikä oli oikein mukava toimenkuva ja hyvin mielenkiintoinen vaihe uralla, mutta sen jälkeen palasin takaisin myyntipuolelle ja aloitin OEM:n suurimman osaston vetäjänä eli Kaapeliosastolla.
Mikä muisto, tapahtuma tai asia on jäänyt erityisesti mieleen?
Konsernin 30. vuotisjuhlat on kyllä jääneet erityisesti mieleen. Lähdimme pääkonttorille Tranåsiin, jonne saapuivat myös kaikkien muiden maiden osastot juhlimaan ja tutustumaan toisiinsa.
Mikä on saanut sinut viihtymään talossa näin pitkään?
Suurin syy varmaan on ollut se, että on aina voinut siirtyä uusiin kiinnostaviin tehtäviin ja saanut uusia haasteita.
Meillä puhutaan paljon OEM-hengestä. Mistä se on muodostunut kaikkien vuosien aikana?
Kyllä se tulee kaikkien omasta tekemisestä, kun hymyilet ja olet itse hyvällä tuulella, se tarttuu muihinkin. Täällä myös annetaan tilaa tehdä töitä omalla tavalla, eikä olla niuhotettu asioista. Matala yrityshierarkia on ollut myös yksi tekijä.
Paljon on muuttunut, mutta mikä on edelleen samalla tavalla?
Yksi juttu mitä OEM:llä on aina painotettu, on ollut asiakaskäynnit. Tehdään asiakaskäyntejä ja tavataan ihmiset kasvokkain. Se on ollut meillä punainen lanka. Suurin muutos entiseen on tapahtunut ehkä työtavoissa. Alussa painettiin hienoja katalogeja ja nyt se tieto on siirtynyt internettiin.
Evästeiden avulla voimme palvella sinua paremmin ja varmistamme sivuston sujuvan toiminnan. Voit hallinnoida evästeasetuksia koska tahansa.
Toiminnalliset evästeet
Nämä evästeet ovat välttämättömiä verkkosivuston toimimiseksi, eikä niitä voi poistaa käytöstä järjestelmissämme. Niitä käytetään yleensä vain vastauksena toimiin, jotka olet tehnyt palvelupyynnön yhteydessä, esimerkiksi henkilökohtaisten asetusten määrittämisen, kirjautumisen tai lomakkeen täyttämisen yhteydessä.
Tilastolliset evästeet
Tilastollisten evästeiden avulla seuraamme verkkosivustomme kävijöiden toimintaa ja teemme analyyseja, joiden avulla voimme optimoida verkkosivustoamme. Tämä tarkoittaa, että voimme kehittää sivustoamme toimivammaksi ja palvelemaan kävijöitä paremmin. Jos et hyväksy näitä evästeitä, emme tiedä, milloin olet käynyt sivustollamme. Voit kuitenkin käyttää sivustoamme normaalisti.
Markkinointievästeet
Markkinointievästeiden avulla voimme kohdentaa sinulle mainoksia eri verkkosivustoilla tai sisältöä sosiaalisessa mediassa. Näitä evästeitä asettavat kolmannen osapuolen mainonta- ja kohdistustyökalut. Evästeiden kautta nämä toimijat voivat muodostaa profiilin kiinnostuksesi kohteista. Jos et hyväksy näitä evästeitä, et näe kohdennettua markkinointia etkä mahdollisesti voi käyttää sosiaalisen median jakotyökaluja.