GREIN
Turvapuskuri on perusperiaatteeltaan sama kuin turvareunakin. Turvapuskuri on tarkoitettu sovelluksiin, joissa laitteen pysähtymismatka on pidempi, kuin turvareunasovelluksissa. Turvapuskureita käytetään esim. liikkuvissa koneissa, kuten vihivaunuissa. Paikoissa, joissa koneen pysähtymismatka on suuri ja näin ollen myös joustovaran/painauman pitää olla suuri.
Turvapuskuria suunniteltaessa on tärkeää tietää koneen/laitteen pysähtymismatka. Turvapuskurin kokoonpuristumismatka on oltava kytkennän (koneen pysähtymiskäskyn) jälkeen suurempi kuin koneen/laitteen pysähtymismatka, jotta henkilölle ei aiheudu puristumisvammoja.
Grein turvapuskurin toiminta perustuu kahteen kupariliuskaan, jotka normaali tilanteessa ovat erillään (NO). Turvapuskuria aktivoitaessa, liuskat koskettavat toisiaan, ja syntyy kontakti. Valvontayksikkö valvoo tätä, ja antaa pysähtymiskäskyn. Valvontayksikkö valvoo myös kaapelin katkeamista.
Aktivointivoima | 5-7 kg |
Aktivointi matka | 10-30 mm (riippu turvapuskurin mitoista) |
Leveys max. | 3000 mm |
Käyttöjännite | 24 V DC |
Kytkentävirta max. | 100 mA |
Kaapeli | 4 johdinta |
Kotelointiluokka | IP54 |
Lämpötila-alue | -10 °C…+50 °C |
Kiinnitys | Sinkitty teräslevy |
Turvaluokka | 3 standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
PL | e standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
Ominaisuuksia
Puristuminen ennen aktivointia | 10 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. puristuvuus | 60 % turvapuskurin syvyydestä |
Turvapuskurin muodon muuttumattomuus | 30 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. korkeus | 0,5xsyvyys |
Max. leveys | 3000 mm |
Tilausnumero esimerkki
BU 1500/400/200 | |
| |
BU | Turvapuskuri |
1500 | Leveys |
400 | Syvyys |
200 | Korkeus |
Kiinnitysvaihtoehdot
IP-luokka | IP54 |
---|---|
Max. käyttölämpötila | 50 °C |
Min. käyttölämpötila | -10 °C |
Turvaluokka | PL e |
---|
Turvapuskuri on perusperiaatteeltaan sama kuin turvareunakin. Turvapuskuri on tarkoitettu sovelluksiin, joissa laitteen pysähtymismatka on pidempi, kuin turvareunasovelluksissa. Turvapuskureita käytetään esim. liikkuvissa koneissa, kuten vihivaunuissa. Paikoissa, joissa koneen pysähtymismatka on suuri ja näin ollen myös joustovaran/painauman pitää olla suuri.
Turvapuskuria suunniteltaessa on tärkeää tietää koneen/laitteen pysähtymismatka. Turvapuskurin kokoonpuristumismatka on oltava kytkennän (koneen pysähtymiskäskyn) jälkeen suurempi kuin koneen/laitteen pysähtymismatka, jotta henkilölle ei aiheudu puristumisvammoja.
Grein turvapuskurin toiminta perustuu kahteen kupariliuskaan, jotka normaali tilanteessa ovat erillään (NO). Turvapuskuria aktivoitaessa, liuskat koskettavat toisiaan, ja syntyy kontakti. Valvontayksikkö valvoo tätä, ja antaa pysähtymiskäskyn. Valvontayksikkö valvoo myös kaapelin katkeamista.
Aktivointivoima | 5-7 kg |
Aktivointi matka | 10-30 mm (riippu turvapuskurin mitoista) |
Leveys max. | 3000 mm |
Käyttöjännite | 24 V DC |
Kytkentävirta max. | 100 mA |
Kaapeli | 4 johdinta |
Kotelointiluokka | IP54 |
Lämpötila-alue | -10 °C…+50 °C |
Kiinnitys | Sinkitty teräslevy |
Turvaluokka | 3 standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
PL | e standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
Ominaisuuksia
Puristuminen ennen aktivointia | 10 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. puristuvuus | 60 % turvapuskurin syvyydestä |
Turvapuskurin muodon muuttumattomuus | 30 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. korkeus | 0,5xsyvyys |
Max. leveys | 3000 mm |
Tilausnumero esimerkki
BU 1500/400/200 | |
| |
BU | Turvapuskuri |
1500 | Leveys |
400 | Syvyys |
200 | Korkeus |
Kiinnitysvaihtoehdot
Siemensin liikkeenohjauksen ratkaisut ja teknologiat ovat kehitetty digitalisaatio huomioiden. Digitalisaatio takaa vakuuttavan suorituskyvyn ja laadun – myös kun kyse on taajuusmuuttajista, moottoreista, kytkimistä ja vaihteista.
SNR:n ruostumattomasta teräksestä valmistettu urakuulalaakeri on täytetty elintarvikehyväksytyllä LUBSOLID “Full Pack” -voiteluaineella. Tutustu!
Datasensing on lanseerannut uudet DS4-sarjan valoverhot: täysin uusi valikoima tunnistavia ja mittaavia valoverhoja. Lue lisää!
Tarjoamme kattavan valikoiman koneturvatuotteita – sähkölukoista ja turvavaloverhoista aina älykkäisiin turvatutkiin ja langattomiin turvalogiikoihin.
Photoneo, joka on nyt osa Zebra Technologiesia ja globaali johtaja korkearesoluutioisten 3D-näköjärjestelmien alalla, julkaisi uuden huippuluokan PhoXi 3D Scanner Gen3 -skannerin.
Auer Signal on julkistanut uuden tuoteperheen, joka vastaa kasvavaan kysyntään entistä kehittyneemmille merkinantolaitteille joiden luotettavuus on ensisijaisen tärkeää.
Joni Henninen