GREIN
Turvapuskuri on perusperiaatteeltaan sama kuin turvareunakin. Turvapuskuri on tarkoitettu sovelluksiin, joissa laitteen pysähtymismatka on pidempi, kuin turvareunasovelluksissa. Turvapuskureita käytetään esim. liikkuvissa koneissa, kuten vihivaunuissa. Paikoissa, joissa koneen pysähtymismatka on suuri ja näin ollen myös joustovaran/painauman pitää olla suuri.
Turvapuskuria suunniteltaessa on tärkeää tietää koneen/laitteen pysähtymismatka. Turvapuskurin kokoonpuristumismatka on oltava kytkennän (koneen pysähtymiskäskyn) jälkeen suurempi kuin koneen/laitteen pysähtymismatka, jotta henkilölle ei aiheudu puristumisvammoja.
Grein turvapuskurin toiminta perustuu kahteen kupariliuskaan, jotka normaali tilanteessa ovat erillään (NO). Turvapuskuria aktivoitaessa, liuskat koskettavat toisiaan, ja syntyy kontakti. Valvontayksikkö valvoo tätä, ja antaa pysähtymiskäskyn. Valvontayksikkö valvoo myös kaapelin katkeamista.
Aktivointivoima | 5-7 kg |
Aktivointi matka | 10-30 mm (riippu turvapuskurin mitoista) |
Leveys max. | 3000 mm |
Käyttöjännite | 24 V DC |
Kytkentävirta max. | 100 mA |
Kaapeli | 4 johdinta |
Kotelointiluokka | IP54 |
Lämpötila-alue | -10 °C…+50 °C |
Kiinnitys | Sinkitty teräslevy |
Turvaluokka | 3 standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
PL | e standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
Ominaisuuksia
Puristuminen ennen aktivointia | 10 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. puristuvuus | 60 % turvapuskurin syvyydestä |
Turvapuskurin muodon muuttumattomuus | 30 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. korkeus | 0,5xsyvyys |
Max. leveys | 3000 mm |
Tilausnumero esimerkki
BU 1500/400/200 | |
| |
BU | Turvapuskuri |
1500 | Leveys |
400 | Syvyys |
200 | Korkeus |
Kiinnitysvaihtoehdot
IP-luokka | IP54 |
---|---|
Max. käyttölämpötila | 50 °C |
Min. käyttölämpötila | -10 °C |
Turvaluokka | PL e |
---|
Turvapuskuri on perusperiaatteeltaan sama kuin turvareunakin. Turvapuskuri on tarkoitettu sovelluksiin, joissa laitteen pysähtymismatka on pidempi, kuin turvareunasovelluksissa. Turvapuskureita käytetään esim. liikkuvissa koneissa, kuten vihivaunuissa. Paikoissa, joissa koneen pysähtymismatka on suuri ja näin ollen myös joustovaran/painauman pitää olla suuri.
Turvapuskuria suunniteltaessa on tärkeää tietää koneen/laitteen pysähtymismatka. Turvapuskurin kokoonpuristumismatka on oltava kytkennän (koneen pysähtymiskäskyn) jälkeen suurempi kuin koneen/laitteen pysähtymismatka, jotta henkilölle ei aiheudu puristumisvammoja.
Grein turvapuskurin toiminta perustuu kahteen kupariliuskaan, jotka normaali tilanteessa ovat erillään (NO). Turvapuskuria aktivoitaessa, liuskat koskettavat toisiaan, ja syntyy kontakti. Valvontayksikkö valvoo tätä, ja antaa pysähtymiskäskyn. Valvontayksikkö valvoo myös kaapelin katkeamista.
Aktivointivoima | 5-7 kg |
Aktivointi matka | 10-30 mm (riippu turvapuskurin mitoista) |
Leveys max. | 3000 mm |
Käyttöjännite | 24 V DC |
Kytkentävirta max. | 100 mA |
Kaapeli | 4 johdinta |
Kotelointiluokka | IP54 |
Lämpötila-alue | -10 °C…+50 °C |
Kiinnitys | Sinkitty teräslevy |
Turvaluokka | 3 standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
PL | e standardin EN ISO 13849-1 mukaan |
Ominaisuuksia
Puristuminen ennen aktivointia | 10 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. puristuvuus | 60 % turvapuskurin syvyydestä |
Turvapuskurin muodon muuttumattomuus | 30 % turvapuskurin syvyydestä |
Max. korkeus | 0,5xsyvyys |
Max. leveys | 3000 mm |
Tilausnumero esimerkki
BU 1500/400/200 | |
| |
BU | Turvapuskuri |
1500 | Leveys |
400 | Syvyys |
200 | Korkeus |
Kiinnitysvaihtoehdot
Oikein valittu paineensäädin parantaa järjestelmän suorituskykyä, suojaa komponentteja ylipaineelta ja tuo säästöä pitkällä aikavälillä.
Olemme mukana Veripalvelun Verenluovutus työajalla -ohjelmassa, mikä tarkoittaa, että työntekijämme voivat käydä luovuttamassa verta työajalla!
Oikean jäähdyttimen valitseminen koteloosi auttaa sinua välttämään yli- tai alimitoitusta ja suojaa järjestelmääsi ei-toivotuilta seurauksilta.
LS tarjoaa laajan tuotevalikoiman nivellaakereita, nivelpäitä, aksiaalinivellaakereita sekä viistonivellaakereita.
OEM vahvistaa konenäön ja koodinluennan osaamistaan ja on aloittanut yhteistyön Zebra Technologiesin kanssa Suomessa ja Baltiassa.
Pneumatiikkaan kehitettyjä Sitek-tuotteita on mahdollista räätälöidä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti optimaalisten laitekokonaisuuksien toteuttamiseksi.
Joni Henninen